Hallituksen työttömyysturvan heikennykset on estettävä

Eläkeputken tukkiminen, työttömyysturvan heikennykset ja vuorotteluvapaasta luopuminen eivät luo yhtään uutta työpaikkaa. Ne ainoastaan lisäävät työllistettävien joukkoa, jo ennestään kasvussa olevaan, valtavaan työttömien armeijaan.

Työttömyysturvan heikennykset lisäävät rajusti eläkeläisköyhyyttä. Eläkeputken tukkiminen on julma eläkeleikkuri. Jos esitykset toteutuvat, niin SAK:n laskelmien mukaan, työttömäksi jääneen 60-vuotiaan keskipalkkaisen kuukausieläkettä leikataan yli 330 euroa.

Ay-liikkeen on estettävä työntekijöiden kurittaminen, tarvittaessa vaikka joukkovoimaa käyttäen. Kyse on koko ay-liikkeen uskottavuudesta. Onko SDP-johtoinen ay-liike valmis puolustamaan jäsentensä etuja? Vai onko ay-liike SDP:n ja pääministerin Marinin kiltti sylikoira? Kyse on ay-liikkeen uskottavuudesta, tulevaisuudesta ja jäsenkadon tyrehdyttämisestä. Mikäli ay-liike estää eläkeputken tukkimisen, niin uskottavuus palautuu ja järjestäytymisaste kääntyy takaisin nousuun.

Peruspuurtajat ry